دیگ چدنی شوفاژ کار سولار ۴۰۰

قیمت دستگاه پرس شارژی نیوپایپ
19/11/09
لیست قیمت لوله سوپرپایپ 98
لیست قیمت لوله سوپرپایپ ۹۸
19/11/15

دیگ چدنی شوفاژ کار سولار ۴۰۰

دیگ چدنی شوفاژ کار سولار300

دیگ چدنی شوفاژ کار سولار ۴۰۰

مشخصات

  • تعداد پره: ۵ تا ۱۴
  • ظرفیت حرارتی: ۱۱۸،۷۰۰ تا ۳۶۹،۷۰۰ کیلوکالری بر ساعت
  • حداکثر فشار کاری مجاز: ۴ بار
  • حداکثر دمای کاری مجاز: ۱۰۵ درجه سانتیگراد
  • نوع سوخت: گاز طبیعی یا گازوییل

 

ویژگی ها

  • حداکثر انتقال حرارت در روند احتراق به دلیل گذر شعله و دود از سه پاس
  • پره عقب WET – BACK و خنک کاری با آب گردشی
  • ایجاد توزیع مناسب گردش آب درکلیه پره ها و جلوگیری از اختلاف دما در نقاط مختلف دیگ به واسطه وجود لوله آب پخش کن پلی آمیدی
  • امکان تعبیه نخ نسوز ( یا خمیر درز گیری ) در فضای بین پره ها جهت دودبندی دیگ
  • وجود فین های متعدد در سطح داخلی محفظه احتراق و پاس ها جهت افزایش چشمگیر سطوح حرارتی نسبت به دیگ های یکپارچه
  • سپر حرارتی جهت جلوگیری از برخورد شعله با پره ها

دیگ چدنی شوفاژ کار سولار 400

 

دیگهای چدنی را می توان در پیکربندی های مختلف ساخت. سه طرح معمول موجود در استفاده عبارتند از:

  • بخش عمودی – ساخته شده از قطعات چدن جداگانه و مونتاژ شده ، به طوری که این بخش ها به برش های یک تکه نان شبیه هستند. این احتمالاً رایج ترین پیکربندی است.

  • بخش افقی – ساخته شده از بخش های چدنی جداگانه و مونتاژ شده به طوری که بخش ها شبیه یک پشته پنکیک هستند.

  • One Piece – ریخته گری منفرد و بدون اتصالات مونتاژ. اصطلاح دیگری که برای توصیف این طرح به کار رفته است monobloc است. این نوع دیگ چدن معمولاً از نظر اندازه کوچک است.

دیگهای بخار سگمنتال معمولاً با اتصالات مخروطی بنام نوک سینه های فشار یا واشرهای نوع الاستومر بین قسمتها مونتاژ می شوند تا محفظه های حاوی آب را آب بندی کنند. نوع دیگری از مونتاژ از هدرهای خارجی برای اتصال آبهای حاوی آب استفاده می کند.

دیگهای چدنی تقریباً در هر کاربردی که از دیگهای گرمایش استفاده می شود یافت می شود. آنها جایگزین های محبوب دیگهای بخار فلزی جوش خورده بزرگ هستند که ممکن است در هنگام ساخت ساختمان نصب شده باشند. دیگهای بخار مقطع چدنی معمولاً با جابجایی قسمتهای جداگانه از طریق درها یا دهانه های پنجره ، در اتاقهای موجود قابل نصب می باشد. یک دیگ بخار بسیار بزرگ را می توان با این روش و بدون تغییر در ساختار ساختمان مونتاژ کرد.

 

مطالعه کنید:روش کارکرد صحیح مشعل موتورخانه

دیگهای چدنی ممکن است در برنامه های گرمایشی بخار یا گرمایش آب گرم در محدوده و محدودیت های خدمات ASME BPV Code  بخش IV استفاده شود. مثل من محدودیت های سرویس BPV Code  بخش IV ، دیگهای بخار را به فشارهایی که بیش از ۱۵ psi و دیگهای آب گرم نیستند تا فشارهایی که بیش از ۱۶۰ psi و / یا دمای بیش از ۲۵۰ درجه فارنهایت نیست ، محدود می کند.

دیگهای بخار باید حداقل دارای یک شیر ایمنی با فشار تنظیم شده از ۱۵ psi کمتر نباشند. ورودی شیر ایمنی نباید کوچکتر از NPS 1/2 باشد و از NPS 4-1 / 2 بزرگتر نباشد.

دیگهای آب گرم باید حداقل دارای یک دریچه تسکین دهنده ایمنی با فشار تنظیم شده در حداکثر فشار کار مجاز (MAWP) باشند که روی دیگ مشخص شده است. ورودی دریچه تسکین دهنده ایمنی نباید از NPS 3/4 کوچکتر باشد و از NPS 4-1 / 2 بزرگتر نباشد. حداقل ظرفیت تسکین دهنده شیرهای ایمنی یا ایمنی باید حداکثر خروجی دیگ بخار باشد. 

=========================================================================================================

برای دریافت پیش فاکتور با شماره های زیر تماس بگیرید.

دفتر مرکزی و فروشگاه : ۰۹۱۲۵۵۱۸۹۲۱***۰۲۱۲۲۳۱۶۵۷۳

شعبه دو:۰۲۱۲۲۳۲۴۰۳۱

تلگرام  :  pipe_shop
ادرس:  تهران-رسالت-بعد ۱۶متری اول شمالی-خ حسینی -لاهیجانی غربی پلاک۲۴۵ فروشگاه حسین پور

تلفن دفتر فروش تجهیزات موتورخانه و شوفاژ:  ۰۲۱۲۲۳۲۴۰۳۱

 

===========================================================================================================

دیگهای چدنی که از سال ۱۹۴۳ ساخته شده اند اطلاعاتی درمورد پلاک نام دارند که حداقل ظرفیت مورد نیاز ایمنی یا ایمنی مورد نیاز را نشان می دهد. دیگهای چدنی ساخته شده قبل از سال ۱۹۴۳ ممکن است این اطلاعات را نداشته باشند. در چنین شرایطی ، بازرس باید حداکثر خروجی دیگ را تخمین بزند. مشعل های گازی یا روغن معمولاً دارای پلاک یا برچسب امتیاز هستند که حاوی خروجی Btu مشعل است. 

یک راهنما که بطور کلی برای دیگهای قدیمی استفاده می شود ، استفاده از ۸۰٪ حداکثر خروجی مشعل به عنوان حداکثر خروجی دیگ است. تخمین دیگهای بخار با سوخت جامد مانند زغال سنگ یا چوب بسیار دشوار خواهد بود ، زیرا هیچ راهی برای محقق برای محاسبه سطح گرمایش دیگ چدن وجود ندارد. در این موارد ، بازرس باید از صاحب دیگ بخار / کاربر بخواهد تست تجمع را مطابق با HG-512 (a) یا حداکثر ارزیابی سوخت سوخته مطابق با HG-512 (b) و پیوست B. انجام دهد. در صورت شک و تردید از ظرفیت شیر ​​ایمنی یا ایمنی استفاده می شود.

دیگ چدنی شوفاژ کار سولار300

دریچه های ایمنی یا ایمنی باید نصب شوند تا اسپیندل در حالت عمودی قرار گیرد.

اطلاعات بیشتر در مورد الزامات شیر ​​ایمنی یا ایمنی را می توان در بخش های ASME BPV  بخش IV ، HG-400 و HG-701 یافت.

 

هر دیگ بخار باید دارای موارد زیر باشد:

  • یک فشار سنج با یک سیفون داخلی یا یک سیفون در لوله انتقال آب (HG-602)؛
  • یک لیوان آب سنج یا برای دیگهای مخصوص ، لیوان سنجی از نوع Bull’s-Eye (HG-603).
  • دو کنترل فشار (اگر بویلر بطور خودکار آتش گرفته شود)؛ یکی کنترل عملیاتی و دیگری کنترل محدود (High-حد کنترل) در نظر گرفته می شود (توجه: برخی از حوزه های قضایی نیاز دارند که کنترل با محدودیت بالا به یک سوئیچ تنظیم مجدد دستی مجهز شود) (HG-605)؛
  • قطع سوخت خودکار کم مصرف آب – اگر دیگ بخار به طور خودکار اخراج شود (توجه: برخی از حوزه های قضایی نیاز به قطع سوخت اضافی کم آب با یک سوئیچ تنظیم مجدد دستی دارند) (HG-606). 

هر دیگ چدنی شوفاژ کار سولار ۴۰۰ آب گرم باید دارای موارد زیر باشد:

  • فشار یا ارتفاع سنج (HG-611)؛
  • دماسنج (HG-612)؛
  • دو کنترل دما (اگر بویلر بطور خودکار آتش گرفته شود)؛ یکی کنترل عملیاتی و دیگری کنترل با محدودیت بالا در نظر گرفته می شود (توجه: برخی از حوزه های قضایی نیاز به کنترل حد بالا دارند که دارای سوئیچ تنظیم مجدد دستی هستند) (HG-613)؛
  • قطع سوخت خودکار کم مصرف آب – اگر دیگ بخار به طور خودکار شلیک شود و ورودی گرما بیش از ۴۰۰۰۰۰ Btu / hr داشته باشد (توجه: برخی از حوزه های قضایی نیاز به قطع سوخت کم آب اضافی با سوئیچ تنظیم مجدد دستی دارند) (HG-614)
  • مقررات برای گسترش حرارتی (HG-709).

ترخیص در جلو ، عقب ، درها و بالای همه دیگهای چدنی برای بهره برداری ، نگهداری و بازرسی باید الزامات قضایی را برآورده کند. اگر هیچ الزام قضایی وجود نداشته باشد ، باید الزامات سازنده دیگ بخار برآورده شود.

جدول مشخصات فنی دیگ چدنی شوفاژ کار سولار ۴۰۰

تمام دیگهای  (دیگ چدنی شوفاژ کار سولار ۴۰۰ ) باید روی پایه ها نصب شوند یا تکیه گاههایی مناسب برای وزن دیگ و محتوای آن باشد. پایه یا پایه نیز نباید از گرمای دیگ بخار عامل بی تأثیر باشد.

اگرچه در بسیاری از حوزه های قضایی نیازی به بازرسی از لوله کشی های مرتبط با دیگ بخار ASME  BPV Code  IV نیست ، اما برخی از الزامات نصب در ASME BPV Code Code IV بخش وجود دارد که بازرس باید بررسی کند. لطفاً HG-703 و HG-705 را ببینید.

 

پیشنهاد مدیر سایت: پمپ برگشت موتورخانه چیست؟

 

دیگهای بخار باید حداقل دارای یک شیر ایمنی با فشار تنظیم شده از ۱۵ psi نباشند. ورودی شیر ایمنی نباید کوچکتر از NPS 1/2 باشد و از NPS 4-1 / 2 بزرگتر نباشد.

مشاهدات و مشکلات رایج
دیگهای بخار چدن معمولاً چند مشکل ذاتی دارند. بازرس همیشه باید به دنبال نشت آب در اتصالات اتصال دیگهای بخار مقطعی باشد. بازرس باید هر زمان که شواهدی از نشت وجود داشته باشد ، درخواست حذف ورق فلزی را بدهد و نشتی را نمی توان در یک منبع خارجی ردیابی کرد.

شایع ترین مشکل مرتبط با دیگهای چدنی ترک خوردگی در اثر گرمای بیش از حد یا شوک حرارتی است. گرمای بیش از حد در شرایطی اتفاق می افتد که دیگ بخار با شرایط کم آب یا گردش ضعیف ناشی از لجن متمرکز در معابر آب پایین دیگ بخار کار کند. شوک حرارتی می تواند هنگام گرم شدن دیگ بخار ایجاد شود و در تلاش برای افزایش سطح آب ، آب سرد اضافه شود. در چنین شرایطی ، ترک خوردن معمولاً کمترین کاری است که می تواند اتفاق بیفتد. بدترین چیزی که می تواند رخ دهد انفجاری است که دیگ چدن را به قطعات زیادی خرد می کند و باعث تخریب و جراحت می شود.

دیگهای بخار چوبی مقطعی از میله های دراز استفاده می کنند که در هر دو انتهای آن پیچیده شده است و به آن پیچ های قرعه کشی گفته می شود. عجیب نیست که این پیچ های قرعه کشی در هنگام سرد بودن دیگ شل به نظر برسند. هنگام کار دیگ بخار ، گرما باعث می شود دیگ بخار گسترش یابد که پیچ های قرعه کشی را محکم کند. پیچ و مهره قرعه کشی بر روی دیگ داغ باید توسط یک شرکت صالح / خدمات تعمیر دیگ چدنی مورد بررسی قرار گیرد.

دیگهای چدنی به طور معمول چند مشکل ذاتی دارند. بازرس همیشه باید به دنبال نشت آب در اتصالات اتصال دیگهای بخار مقطعی باشد. بازرس باید هر زمان که شواهدی از نشت وجود داشته باشد ، درخواست حذف ورق فلزی را بدهد و نشتی را نمی توان در یک منبع خارجی ردیابی کرد.

 

اطلاعات متفرقه  برای کمک به بازرسی از دیگهای چدنی را می توان در انتشارات و منابع زیر یافت:

  • National Board Inspection Code
  • ASME BPV Code Section IV
  • ASME BPV Code Section VI
  • ASME Standard CSD-1
  • Manufacturer’s Installation, Operation, and Maintenance Documentation
  • Jurisdictional Laws, Rules, and Directives

 

 

برای دریافت پیش فاکتور با شماره های زیر تماس بگیرید.

دفتر مرکزی و فروشگاه : ۰۹۱۲۵۵۱۸۹۲۱***۰۲۱۲۲۳۱۶۵۷۳

تلگرام  :  pipe_shop
ادرس:  تهران-رسالت-بعد ۱۶متری اول شمالی-خ حسینی -لاهیجانی غربی پلاک۲۴۵ فروشگاه حسین پور

تلفن دفتر فروش تجهیزات موتورخانه و شوفاژ: : ۰۲۱۲۲۳۲۴۰۳۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button