قیمت لوله پلیکا معمولی

۱۲ برند از بهترین مارک لوله سفید پنج لایه پلیکا پوش فیت فلزی
21/08/22
لوله pvc سمنان قیمت انواع برندهای لوله پی وی سی سمنان
21/09/08

قیمت لوله پلیکا معمولی

لوله پلیکا معمولی

از آنجا که اطلاق نام لوله پلیکا معمولی به دو دسته از انواع لوله پلیکا صورت میگیرد ما در اینجا به بررسی همه نوع لوله پلیکا میپردازیم . همان طور که میدانید لوله پلیکا بسته به نوع کاربرد در سه نوع لوله پلیکا فشار ضعیف , لوله کشی پلیکا نیمه قوی و لوله پلیکا فشار قوی تولید و به بازار عرضه میشوند . در تمام انواع فوق مواد اولیه به کار رفته در ساخت لوله پلیکا تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت و موارد استفاده لوله پلیکا دارد . در دسته بندیهای لوله پلیکا معمولا وزن لوله پلیکا بر حسب جداول استاندارد معیار سنجش کیفیت و قیمت لوله پلیکا میباشد .

از آنجا که اصطلاحا هم به لوله پلیکا هواکشی و هم به لوله های نیمه قوی لوله های پلیکا معمولی اطلاق میشود ما در اینجا به بررسی کیفیت و کاربردهای هر یک از آنها میپردازیم .

قیمت لوله پلیکا معمولی

همانظور که گفته شد , قیمت لوله پلیکا بستگی به ۲ پارامتر وزن لوله پلیکا و مواد اولیه و کیفیت آن دارد . در صورتی که از لوله پلیکا معمولی برای مصارف هواکشی , ناودانی و عبور کابل برق و مخابرات استفاده میکنید , میتوانید از انواع لوله پلیکا معمولی با رنج قیمتی پایین تر استفاده کرده و در صورتی که منظور شما از لوله پلیکا معمولی , لوله های فاضلابی هستند بایستی از اجناس با کیفیت بالاتر استفاده کرد . در انواع لوله های بکار رفته در لوله کشی فاضلاب بایستی سعی کنید که از اتصالات لوله پلیکا با کیفیت تر استفاده کنید , چرا که شاید بتوان لوله کشی فاضلاب را در یک ساختمان با اهمیت ترین نوع لوله کشی ساختمان دانست .

معمولا از لحاظ قیمتی لوله و اتصالات پلیکا معمولی برای کاربردهای ناودانی و هواکشی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت لوله های فاضلابی قرار دارند .

در سیستمهای لوله کشی هواکشی میتوان از انواع لوله های گرانولی استفاده نمود که قیمت بسیار پایینتری نسبت به لوله های فاضلابی پودری یا مواد نو میباشند .

لوله پلیکا معمولیانواع لوله اتصالات پلیکا معمولی

معمولا انواع لوله پلیکا معمولی برند معروف نداشته و تحت مارکهای مختلفی در پسوند و پیشوندهای سمنان و گلپایگان تولید میشوند . 

لوله پلیکا معمولی به دلیل کم بودن گوشت ضخامت و وزن لوله معمولا تحت شرایط غیراستاندارد تولید شده و به همین علت از قیمت پایین تری نسبت به لوله های فاضلابی  استاندارد و برند برخوردار میباشد , چراکه در سیستم هواکش ساختمان هیچ گونه فشاری روی لوله نیست از این نوع لوله پلیکا میتوان استفاده کرد .

انواع سایز این لوله ها عبارتند از ۶۳ – ۹۰ – ۱۱۰ – ۱۲۵– ۱۶۰ – ۲۰۰– ۲۵۰ میلیمتر که در دو نوع گرانولی و پودری بدون مهر تولید و عرضه میگردد . البته برخی تولیدکنندگان مطرح لوله های معمولی تر خود را تحت عنوان لوله های ناودانی با قیمت متعادل تر از لوله های فاضلابی تولید و با مهر استاندارد تولید میکنند .

با توجه به اینکه لوله های کاربردهای آن چنان حساسی ندارند , به خاطر پیروی از یک روند مشترک , استاندارهایی برای این نوع لوله ها تعریف شده است . عمدتا این لوله ها در سایزهای ۶۳ تا ۲۵۰ میلی متر عرضه و مصرف میشوند  اما از نظر کاربرد احتمالا سایز ۱۱۰ بیشترین کاربرد و مصرف را دارد .

ضخامت لوله فشار ضعیف تا سایز ۸ یا ۹۰ میلیمتر در حدود ۱٫۸ میلی متر بوده و برای لوله پلیکا معمولی ۱۱۰ این عدد به ۲٫۲ و در لوله  ۱۲۵ ضخامت به ۲٫۵ میلی متر میرسد . البته در بسیاری از تولیدات داخلی ممکن است این استانداردها تفاوتهای ناچیزی داشته باشند . به خصوص در لوله  های گرانول که به دلیل استفاده از مواد اولیه پلاستیکی بازیافت شده که کلا در وضعیت غیر استاندارد تولید میشوند .

البته در برخی مورد جدا از ضخامت لوله , مدور بودن سطح مقطع لوله و اجرای مناسب آن برای افزایش طول عمر مهم تلقی میشود . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button