نام انواع اتصالات لوله پلیکا

قیمت لوله کشی گاز خانگی
21/07/26
قیمت لوله پلیکا فشار ضعیف
21/08/11

نام انواع اتصالات لوله پلیکا

اتصالات لوله پلیکا

جهت استعلام قیمت و خرید کلیه برندهای لوله پلیکا و اتصالات لوله پلیکا UPVC با ما تماس بگیرید . فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور با دو شیوه فروش حضوری و اینترنتی لوله و اتصالات ساختمانی در خدمت شما عزیزان در کل کشور میباشد . همانطور که میدانید اتصالات لوله پلیکا برای اهداف مختلفی از قبیل انشعاب گیری , اتصال , تغییر مسیر و سایز لوله و سایر موارد مورد نظر به کار گرفته میشوند . همانطور که بخشهای پیش در قسمت لوله پلیکا و آموزش لوله کشی فاضلاب و پلیکا بدان اشاره شد , استفاده از هر اتصالی در لوله کشی بایستی یک توجیه فنی و منطقی داشته باشد و در سیستم لوله کشی ساختمان هرچقدر که تعداد اتصالات کاهش یابد از نظر استاندارد بهتر است , مگر اینکه ناچار به استفاده از اتصالات لوله پلیکا شویم .  به طور کلی استفاده از لوله  پلیکا غیر از کابردهای پوششی و حفاظتی مانند تاسیسات برق و سایر صنایع اغلب شامل لوله کشی فاضلاب ساختمان , هواکش و ناودانی و لوله کشی آبرسانی میشود و همان گونه که مستخضر هستید بخش قابل توجهی از این مصرف به لوله کشی پلیکا فاضلابی اختصاص یافته و درصد ناچیزی از آن به لوله کشی آبرسانی استخر و صنعت کشاورزی مربوط میشود . بوشن یا رابط , زانوی ۹۰ درجه یا قایم , زانوی ۴۵ درجه ,  سراهی , تبدیل  , سیفون یا شترگلویی , دریچه بازدید , درپوش پلیکا از اتصالات پرمصرف لوله پلیکا به شمار می آیند . سایز ۶۳ , ۹۰ و ۱۱۰ نیز سه اندازه اصلی پرمصرف اتصالات پلیکا هستند .

اتصالات لوله پلیکا

قیمت اتصالات لوله پلیکا

قیمت اتصالات لوله پلیکا نیز بمانند خود لوله به عواملی از قبیل کیفیت مواد و اتصال , برند کالا و وزن آن مربوط میشود . تکنولوژی دستگاهها و نحوه تولید اتصالات میتواند تاثیر مستقیمی روی مرغوبیت اتصالات دارد . فارغ از برند و کیفیت و در شرایط مساوی هرچقدر که وزن یک اتصال بیشتر باشد قیمت اتصالات لوله پلیکا نیز افزایش میابد . مثلا اتصالی مانند زانو به دلیل وزن پایینتر قیمت کمتری از اتصال سه راهی لوله پلیکا دارد . به طور مثال اگر قیمت یک اتصال بوشن سایز ۶۳  ۱۰۰۰۰ تومان باشد , قیمت یک زانویی ۱۵۰۰۰ هزار تومان و قیمت  یک سراهی یا سیفون همان سایز حدود ۲۲ هزار تومان است . با افزایش سایز نیز حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد به قیمت هر اتصال افزوده میشود . البته قیمتهای فوق مثال بوده و قیمت هر اتصالات لوله پلیکا بسته به برند ممکن است از  ارقام فوق کمتر یا بیشتر باشند . 

انواع سه راهی پلیکا

به طور کلی در لوله کشی فاضلاب دو نوع سراهی ۹۰(۸۷) و ۴۵ درجه وجود دارد که هر کدام از اینها به دو نوع سراهی های مساوی و سراهی تبدیلی تقسیم بندی میشوند .  در سایزهای اصلی سراهی ۴۵ درجه ۶ و سراهی ۴۵ درجه ۱۱۰ و سایز ۹۰ از پرمصرف ترینها هستند . در کنار این  سراهی های پلیکا سراهی تبدیل ۱۱۰ در ۶۳ ,  سراهی ۱۱۰ در ۹۰ نیز کاربرد زیادی دارند . به طور کلی به دلیل شرایط فنی لوله کشی فاضلاب استفاده از انواع سراهی و اتصال ۴۵ درجه به نسبت اتصالات ۹۰ درجه بیشتر است . سراهی ۱۲۵ به ۱۱۰ نیز در رایزر لوله های اصلی از اتصالات لوله پلیکا پرکابرد به حساب می آیند . یک نوع سراهی هم در این بین وجود دارد که به نام سراهی دریچه بازدید مشهور است . کاربرد این سراهی در لوله های اصلی و برای بازدید و رفع گرفتگیهای احتمالی در لوله کشی فاضلاب ساختمان است .

زانوی لوله پلیکا

زانو ها نوعی از اتصالات پلیکا می باشد که در هنگام لوله کشی برای تغییر مسیر یا زاویه دادن لوله ها مورد استفاده قرار میگیرند زانو ها در سه زاویه ۴۵ و ۵/۸۷ و ۹۰ درجه موجود می باشد. که با نام های تجاری زانوی ۴۵ درجه و سه راه خم و زانوی ۹۰ درجه در نامگذاری شده اند.

انواع تبدیل لوله پلیکا

تبدیل لوله پلیکا نوعی اتصال است که قطر خط لوله کشی را از یک سایز به یک سایز دیگر تبدیل میکند . تبدیل ها قابل اتصال بر روی لوله و اتصالات دیگر پلیکا هستند . ۲ نوع تبدیل هم مرکز و غیر هم مرکز وجود دارد که در لوله کشی فاضلاب اغلب تبدیل غیر هم مرکز مورد استفاده قرار میگیرد . به طور معمول سمت کوچکتر یک تبدیل مادگی بوده و سمت بزرگتر تبدیل سایز نری میباشد , چرا که در طراحی لوله کشی فاضلاب مسیر حریان آب از سایز کم به زیاد میباشد . تبدیل ۱۱۰ در ۶۳ , تبدیل ۱۱۰ در ۹۰ و تبدیل ۱۲۵ به ۱۱۰ از پرمصرف ترین تبدیل های لوله پلیکا هستند .

سیفون پلیکا

سیفون یا شترگلویی اتصالی است که در ابتدای یک خروجی با جلوگیری از بوی نامطبوع فاضلاب به داخل منزل نصب میشود . سیفون توالت , کفشوی آشپزخانه , سرویس بهداشتی و حمام , کفشور پارکینگ و مشاعات از اماکنی هستند که سیفون کاربرد فراوانی دارد . سیفون لوله فاضلاب همواره با نگه داشتن کمی آب مانع از عبور گاز های بدبوی فاضلاب میشوند .

موفه پلیکا

 موفه یا رابط انبساطی نوعی اتصال پلیکا برای استفاده در سیستم عمودی ساختمان جهت جلوگیری از ایجاد شکستگی در سیستم فاضلاب به هنگام نشست ساختمان یا تعمیر قسمتی از سیستم که به دلیل عدم امکان اصلاحات با توجه خاصیت کشویی محصول انجام می گردد .

رابط یا بوشن پلیکا

بوشن یا رابط پلیکا نوعی از اتصالات پلیکا می باشد که استوانه ای شکل با دوسر مادگی و در دو نوع ترمزدار و تخت موجود است بوشن ترمزدار پلیکا برای اتصال لوله های پلیکا بدون نیاز به حرارت دادن استفاده می شود و بوشن تخت پلیکا برای تعمیر شکستگی های لوله پلیکا و ایجاد انشعابات جدید استفاده می شود .

چهار راه پلیکا

چهار راه پلیکا نوعی از اتصالات پلیکا می باشد که در بعضی مسیرهای اصلی شبکه فاضلاب که تعداد اتصالات مصرفی افزایش می یابد و همچنین ایجاد دو انشعاب ۴۵ درجه به جای دو عدد سه راهی جهت صرفه جویی در فضا و تعداد اتصال یک عدد چهار راه استفاده می شود و یا در شبکه جهت انشعابات بعدی قابل پیش بینی مورد استفاده قرار می گیرد .

فلنج پلیکا

فلنج پلیکا ٬در سیستم های آبرسانی تحت فشار و کشاورزی برای انتقال آب از چاهها به مکان مورد نظر٬ به دلیل هزینه های بالا استفاده از لوله های پلیکا u-pvc به علت سبکی وزن ٬ راحتی در نصب ٬مقاومت در برابر پوسیدگی و قیمت مناسب ضرورت یافته و چون لوله و فلنج موتور و پمپ آب فلزی بوده برای تبدیل و استفاده از لوله های پلیکا UPVC باید از فلنچ از جنس پلیکا U-PVC استفاده کرد .

کلاهک پلیکا

کلاهک هواکش پلیکا نوعی از اتصالات پلیکا می باشد هنگامی که لوله های هواکش سرویس بهداشتی  ٬هود آشپزخانه و سونا , استخر به پشت بام ساختمان ها منتقل می شوند٬ برای جلوگیری از ورود آب باران ٬ برگ درختان٬پرنده و سایر موجودات زنده به داخل ساختمان و لوله هواکش از کلاهک استفاده می شود٬ کلاهک پلیکا یو پی وی سی بدلیل سبکی وزن ٬ راحتی نصب و مقاومت دربرابر خوردگی در مقایسه با انواع کلاهک های فلزی و سیمانی کاربرد فراوانی یافته است. 

کف خواب لوله پلیکا

این کف خواب ها در سایر نقاط ساختمان از جمله آشپزخانه ، حمام ، آب باران پشت بام و… استفاده میگردد . همانند کف خواب صنعتی توالت ایرانی مانع ورود عایق کاری به داخل لوله می گردد . با توجه به اینکه محصولات ما به صورت دفنی در ساختمان ها نصب میشود لذا در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب مقاوم نمیباشد . در صورت استفاده در بیرون ساختمان تا قبل از انجام ایزولاسیون . مدفون شدن قطعه روی آن را بپوشانید . در نصب کف خواب ها دقت شود زیر صفحه ی کف خواب با مصالح ساختمانی پر شود.

درپوش لوله پلیکا

درپوش یا کپ لوله پلیکا اتصالی برای مسدود کردن انتهای یک لوله یا اتصال بوده که البته مصرف زیاد بالایی ندارد, اما در برخی موارد برای کورکردن دایم یا موقت لوله کشی پلیکا به کار رفته آب بندی آن نیز با چسب انجام میشود.

بوشن یک سردنده پلیکا

بوشن یک سر رزوه پلیکا به خصوص در انواع لوله کشی آب و استخر و به ندرت در لوله کشی فاضلاب در تبدیل لوله چدنی و گالوانیزه به پلیکا کاربرد داشته و یک اتصال یا شیر دنده دار را به خط لوله پلیکا متصل میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button