قیمت لوله کشی ساختمان نرخنامه اتحادیه

مقررات و نقشه لوله کشی فاضلاب ساختمان
21/06/07
قیمت لوله آب سرد و گرم
21/06/15

قیمت لوله کشی ساختمان نرخنامه اتحادیه

قیمت لوله کشی ساختمان

نحوه محاسبه و برآورد هزینه و قیمت لوله کشی ساختمان سال ۱۴۰۰

براورد و تخمین قیمت لوله کشی ساختمان با چند روش قابل انجام است . هزینه لوله کشی ساختمان با احتساب دستمزد و خرید اجناس و قیمت لوله کشی ساختمان به صورت دستمزدی و اجرت اجرای لوله کشی و نصب تجهیزات تاسیسات . در حال حاضر معمولا نحوه قیمت دهی لوله کشی به صورت اجرت اجرای روال میباشد . 

از آنجا که به دلیل نوسانات بازار و کیفیت اجناس مختلف ممکن است تفاوتهای زیادی ایجاد کند , برای پیمانکار و مجری بهتر است که در مورد هزینه اجرای لوله کشی ساختمان به توافق برسند . بحث اجرت لوله کشی نیز میتواند به طرق مختلفی محاسبه گردد .

لوله اتصالات تک لایه و پنج لایه , لوله پلیکا و پوش فیت , لوله گالوانیزه و گازی از رایج ترین متریال موجود موثر در هزینه لوله کشی ساختمان هستند و تلورانس قیمت در آنها مانع از آن میشود که هزینه تمام شده به صورت شفاف معین شود . در سالهای در لوله کشی ساختمان استفاده از لوله های پلیمری مانند لوله آذین و نیوپایپ و لوله های پلیکا متداول شده و این مساله باعث شده است که هم در بحث خرید و هم در مقوله اجرت لوله کشی ساختمان توازن قیمت بهتری برقرار شود .

روش کنترات کل ساختمان , شیوه متر طول لوله کشی و راهکار محاسبه مترمربع زیربنای ساختمان سه روش رایج در اجرای لوله کشی , نصب شیرالات و راه ندازی موتورخانه و تاسیسات یک ساختمان بوده که میتواند با توافق طرفین محاسبه شود .

برای بدست آوردن قیمت دقیق هزینه و مخارج لوله کشی ساختمان بایستی با استعلام قیمت لوله و لوازم لوله کشی طبق یک صورت حدودی و دستمزد لوله کشی به مبلغ نهایی رسید .

هر یک از روشهای فوق شامل المان های مختلفی است که بر روی قیمت تمام شده لوله کشی ساختمان موثر میباشند . بهتر است با هر روشی که بین طرفین توافق شد ,  یک قرارداد جامع , شامل ذکر جزییات اجرای لوله کشی ,پرداخت و زمان بندی تحویل مکتوب شود .

قیمت لوله کشی ساختمان

قیمت لوله کشی ساختمان به صورت واحدی

قیمت لوله کشی ساختمان به صورت واحدی رایج ترین روش در ساختمانهای در حال ساخت است . در این روش معمولا اجرای لوله کشی فاضلاب ,  آب و پکیج برای هر واحد بسته به متراژ روی یک رقم توافق شده و در تعداد واحدها ضرب میشود . البته ممکن است در این نوع توافق هزینه نصب شیرالات و رادیاتورها نیز در قرارداد ذکر شود .

نوع لوله کشی , متراژ آپارتمان , شیوه پرداخت دستمزد لوله کشی و مشاعات میتواند در هزینه لوله کشی هر واحد آپارتمان اثر داشته باشد . البته در ساختمانهایی که دارای پارکینگ و مشاعات دارند , معمولا هر دو طبقه پارکینگ و مشاعات را یک واحد محاسبه میکنند .

هزینه لوله کشی ساختمان به صورت واحدی از حدود ۴ تا ۱۲ میلیون تومان میباشد . همانطور که گفته شد , نوع و جنس لوله کشی , متراژ و تعداد واحدها , لوله کشی کلکتوری یا انشعابی , ساپورت بندی فاضلاب , محل جغرافیایی اجرای پروژه , کلاست منطقه و مجری لوله کشی میتواند از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در این زمینه تلقی شود .

بدیهی است که ساختمانی که فقط لوله کشی آب پلاستیکی و فاضلاب پلیکا داشته باشد , با ساختمانی که لوله کشی پنج لایه و پوش فیت اجرا شود , اجرت کمتری دارد . اجرت لوله کشی ساختمان به صورت زیرسقفی و کلکتوری و ساپورت و آهن کشی فاضلاب نیز مسلما افزایش پیدا میکند .

دستمزد لوله کشی

در ادامه قیمت متری لوله کشی را به صورت تقریبی خواهیم آورد . لازم به ذکر است که قیمتهای مذکور بسته به متراژ طول لوله کشی هم دارد و هرچقدر که متراژ کاهش پیدا کند , ممکن است باعث افزایش دستمزد قیمت لوله کشی ساختمان شود .

قیمت متری لوله کشی آب سرد و گرم و پکیج  ۲۲۰۰۰ تومان تا ۲۸۰۰۰ سایز ۱۶ تا ۳۲  لوله کشی فاضلاب پلیکا  حدود ۳۵۰۰۰ تومان تا ۴۵۰۰۰ با بست کاری و زیرسقفی        لوله کشی فاضلاب پوش فیت متری ۳۵۰۰۰ تومان تا ۵۵۰۰۰ تومان  .

بست کاری هر عدد ۱۲۰۰۰ تومان و نصب ساپورت فاضلاب هم بر مبنای هر کیلو  محاسبه میشود .

لوله کشی آب روکار هم برای یک واحد کامل متری ۳۰ تا  ۴۰۰۰۰ تومان تا قطر ۳۲ میلیمتر

عایق کاری لوله کشی متری ۲۰۰۰۰ تومان اجرت .

اجرت گرمایش از کف هر مترمربع ۶۶۰۰۰ تومان با لوازم بسته به برند بین ۱۶۰ تا ۲۵۰ هزار تومان    لوله کشی آتش نشانی تا سایز ۳ اینچ روکار و توکار متری ۶۵۰۰۰ تا  ۸۵۰۰۰ تومان .

قیمتهای فوق برای متراژهای بالا و ساختمانهای نوساز بوده و در ساختمانهای کوچکتر عمدتا قیمتها واحدی , چکی و همراه با بازدید ارایه میشود .

نرخنامه لوله کشی ساختمان

احتمالا هرساله یک نرخنامه لوله کشی ساختمان توسط اتحادیه تحت عنوان ترخ اتحادیه تاسیسات مکانیکی صادر میشود , اما به دلیل تفاوتهای فاحشی که نرخ اتحادیه لوله کشی با واقعیت های موجود دارد , هرگز از طرف تاسیسات کاران و کارفرمایان رعایت نمیشود . چرا که علاوه با کامل نبودن و اشاره نکردن به جزییات فقط حاوی قیمتهای کلی و تقریبا جهت رفع مسولیت گرآوری و منتشر میشود . البته  نمیتوان اتحادیه را هم در این بین مقصر دانست , چرا که نرخ اجرای تاسیسات لوله کشی ساختمان انقدر تفاوت دارد که آنها ترجیح میدهند که قیمت کلی از تعرفه لوله کشی ساختمان ارایه دهند .

هزینه لوله کشی پکیج

قیمت لوله کشی پکیج میتواند شامل لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی رادیاتور شوفاژ باشد . مبدا لوله کشی پکیج از پکیج دیواری یا زمینی با سایز ۲۰ , ۲۵ ,۳۲ و در برخی موارد لوله ۴۰ شروع شده و با انشعاب گیری بین رادیاتورها و شیرالات توزیع میگردد . برای محاسبه قیمت لوله کشی ساختمان در بخش پکیج بدون کنده کاری به صورت روکار یا توکار را میتوانید به صورت متری محاسبه کنید . این دستمزد شامل نصب شیرالات و رادیاتور و تخریب محل لوله کشی نمیگردد .

قیمت دستمزد لوله کشی پنج لایه

همانطور که گفت شد , روش لوله کشی و متریال مورد استفاده در لوله کشی میتواند برروی قیمت لوله کشی ساختمان موثر باشد . دستمزد لوله کشی پنج لایه نیز نسبت لوله کشی تک لایه به دلیل تجهیزات مورد استفاده و کلاس لوله کشی در سطحی به مراتب بالاتر قرار دارد . در واقع لوله کشی پنج لایه برای ساختمان یک آپشن محسوب شده و همان گونه که مخارج خرید لوازم لوله کشی پنج لایه بیشتر است , اجرت لوله کشی پنج لایه نیز افزایشی در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارد . جهت اطلاع از شرایط خرید اینترنتی لوله نیوپایپ با ما فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور بگیرید تا با بهترین قیمت ممکن در خدمت شما باشیم .

اجرت لوله کشی آب

اما در بین انواع لوله کشی , لوله کشی آب به دلیل گستردگی و الزامی بودن آن در هر ساختمانی اعم از مسکونی , تجاری و اداری , نقطه عطف قیمت لوله کشی ساختمان محسوب میشود . 

در محاسبه لوله کشی یک واحد اگر لوله کشی آب و فاضلاب با هم در نظر گرفته شود , میتوان کمتر از نیمی از قیمت لوله کشی ساختمان را مربوط به اجرت لوله کشی آب دانست . در حال حاضر اجرت لوله کشی آب حدود متری ۳۰۰۰۰ بسته به روکار یا روکار بودن حساب میشود .

بدیهی است که هزینه کنده کاری و تخریب در لوله کشی آب جداگانه محاسبه شده و برای کارهای تعمیراتی و خرده کاری دستمزد لوله کشی چکی و کنترات بوده و کلا کار خرده کاری لوله کشی ساختمان متری محاسبه نمیشود . چه بسا برای یک متری لوله کشی با مشقت و سختی به اندازه ۲۰ متر لوله کشی دستمزد محاسبه شود .

هزینه لوله کشی روکار

هزینه لوله کشی روکار به مراتب از لوله کشی توکار کمتر است . لوله کشی روکار فقط شامل دستمزد لوله کشی به علاوه مخارج خرید لوازم لوله آب و شوفاژ میشود . لوله کشی روکار عمدتا برای اجتناب از کنده کاری و تخریب و بنایی انجام شده و بایستی با دقت و ظرافت زیادی اجرا شود . لوله کشی روکار معمولا با لوله های تک لایه یا لوله های پنچ لایه انجام میشود . عرف لوله کشی روکار به صورت واحدی بین ۲ تا ۶ میلیون تومان است که به صورت متری تقریبا مابین متری ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان تخمین زده میشود .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button