لوله آذین چیست

قیمت لوله مانیسمان
21/07/04
لوله کشی پکیج
21/07/15

لوله آذین چیست

لوله آذین چیست

برند لوله آذین چیست ؟  یکی از مارکهای پرمصرف لوله های پلیمری تک الیه است ,  که در قطرهای متفاوت تولید می‌شود. دلیل استفاده از نام لوله آذین برای لوله های پلاستیکی سبز یا سفید  این است که کارخانه تولید کننده لوله آذین بزرگ‌ترین تولیدکننده لوله پلیمری در کشور شناخته بوده  و از این رو لوله‌های پلاستیکی تک لایه جوشی PP  به اسم لوله آذین شناخته می‌شوند. این لوله‌های پلاستیکی با ذوب گرانول کوپولیمر پ پ  ساخته شده‌اند و برای انتقال آب مصرفی سرد و گرم و شوفاژ  نسبتا هستند . امروزه لوله‌های پلیمری آذین به عنوان یک آلترناتیو مناسب برای انواع لوله‌های فولادی گالوانیزه و سیاه در حوزه انتقال آب داغ و سرد بهداشتی استفاده می‌شوند که استحکام خوبی در برابر فشار ۲۰ بار و دمای سیالات تا ۹۰ درجه سانتیگراد دارد .

از طرف دیگر طعم و رنگ آبی که از طریق این لوله‌ها منتقل می‌شود ، تغییر نمی‌کند و این یکی از ویژگیهای مهم لوله آذین محسوب می‌شود . در این نوشته قصد داریم به شما بگوییم که لوله آذین چیست و قیمت این لوله با توجه به چه فاکتورهایی برآورد می‌شود؛ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

این لوله توانسته تحول عظیمی از لحاظ قیمت لوله آب سرد و گرم و سیستم های گرمایشی شوفاژ و پکیج بوجود آورده است . صرفه جویی این نوع لوله کشی هم در بخش خرید لوله و اتصالات و هم در زمینه مخارج و قیمت لوله کشی ساختمان از لحاظ اجرا باعث شده است که بسیاری از هزینه ها در این بخش کاسته شود .

شرکت آذین زیر مجموعه هلدینگ شرکت معظم گیتی پسند یکی از مجموعه  تولیدی های  محصولات لوله کشی پلیمری محسوب می شود . این شرکت در طول این سال ها توانسته تا حد زیادی با خود کفایی خود ، اشتغال و تولید محصولات با کیفیت ایران را حیث واردات این نوع کالا به کشور بی نیاز سازد  . کیفیت نصب و راه اندازی لوله کشی ساختمان یکی از مهم ترین مسائلی است که در تاسیسات ساختمانی از ضرورت خاصی برخوردار است به همین علت شروع به ساخت این لوله ها نموده که از جنس مواد پلیمری هستند و به پلی پروپیلن نیز معروف هستند و بهترین و مناسب ترین متریال برای ساخت این لوله های انتقال آب مصرفی از نوع همین مواد پروپیلن است که با نشان اختصاری P.P.R.C TYPE3  نامیده می شود .  این نوع لوله آذین از جنس پرو پیلن نیز دارای رده های گوناگونی بوده که بهترین و مطلوب ترین آن ها از مقاومت زیادی در برابر ضربه ( مطابق با استاندارد DIN 8078  در حداکثر ۱۵ jol ضربه پاندولی در دمای صفر درجه سانتی گراد ) ، کشش فیزیکی زیاد و مقاومت حرارتی طولانی مدتی نسبت به سایر مواد و مارکهای از جنس پلی پروپلین هستند . لوله شرکت آذین در گذشته به رنگ سبز و در حال حاضر سفیدرنگ بوده  و در دو نوع تک لایه و سه لایه فویل دار بامواد اولیه P.P.R.C TYPE3  ساخته می شود .

لوله آذین چیست

کاربردهای لوله آذین چیست

کابردهای لوله آذین در لوله کشی آب سرد و گرم , گرمایش شوفاژ , لوله کشی پکیج و سیستم های آبرسانی و نصب پمپ در ساختمان و صنعت در بخش لوله کشی صنعتی و آزمایشگاهی در شرایط PH اسیدی و بازی مختلف مناسب هستند . مقاومت مناسب لوله آذین در برابر مواد شیمیایی نسبت به استحکام کم لوله های فولادی و از طرفی قیمت مناسب آنها در قیاس با سایر لوله های فلزی باعث شده است که استفاده از لوله آذین به غیر از ساختمان در موارد غیرساختمانی و صنایع شیمیایی هم افزایش پیدا کند .

در کنار قابلیت های فوق اجرای نسبتا آسان و ارزان این نوع لوله کشی و قابلیت دسترسی به لوله و اتصالات این برند در اغلب فروشگاه لوله و اتصالات باعث شده است که این برند لوله و اتصالات طرفداران بسیاری پیدا کرده و بسیاری از مردم لوله های پلی پروپلین را به نام لوله آذین بشناسند .

تقریبا میتوان گفت که شرکت گیتی پسند فقط لوله گاز تولید نمیکند و در کنار لوله آذین , لوله نیوپایپ و لوله اتصالات فاضلابی نیوفلکس از دیگر محصولات این شرکت میباشد .

ویژگیهای لوله آذین

وجود خط قرمز و آبی در طول لوله و تمامی اتصالات به منظور رعایت تراز و شاقول در اجرا

استحکام در برابر خوردگی ، اسیدها ، بازها و بسیاری از مواد شیمیایی

اجرای آسان و ارزان توسط لوله کشی و حتی افراد دست به آچار

عدم ته نشینی رسوب و پوسیدگی 

صاف بودن سطح درونی لوله و بالتبع کاهش افت فشار 

انتقال صوتی بسیار پایین

ایزوله بودن الکتریکال و حرارتی کم

شکیل بودن بودن لوله برای اجرای لوله کشی روکار

دلایل اصلی استفاده از لوله آذین چیست

همانطور که گفته شد لوله اتصالات آذین را تقریبا در بیش از ۹۹ درصد از فروشگاههای لوله اتصالات و مصالح ساختمانی میتوان پیدا کرد . اما سوال اینجاست که دلایل گستردگی از لوله های آذین چیست ؟ 

راقم این سطور به دلیل اینکه از ابتدای تولید و گسترش لوله و اتصالات پلیمری در بخش فروش لوله های پلیمری بوده و تجربه ای نزدیک به ۳۰ سال در بازار لوله و اتصالات داشته از آغاز پیدایش لوله سبز یا لوله های PPRC  با این لوله های آشنایی زیادی دارد .

تا آنجایی که ما اطلاع داریم اوایل دهه هفتاد این لوله های سبز یا سفید کنونی در شهر شیراز و با تولید لوله موج شیراز به بازار عرضه شد و کم کم لوله های سبز یزدبسپار و چابهار نیز شروع به تولید در حجم بیشتری کرده و با اعطای نمایندگی به فروشگاه های بزرگ در سراسر کشور شروع به معرفی و فروش این محصولات میکردند . ذر ابتدای  فروش این لوله های سبز مقاومت زیادی از طرف کارفرمایان , مجریان و حتی فروشنده ها در برابر گسترش این نوع لوله کشی شده اما به دلیل اتخاذ تاکتیک های فروشی از قبیل تخصیص درصد تخفیف قابل ملاحظه به مجریان لوله کشی و همچنین سود هنگفتی که برای فروشندگان نسبت به لوله های فلزی داشت , به تدریج این لوله ها میرفت که جا بیفتد . در کنار این مزایای اقتصادی راحتی اجرای کار این نوع لوله کشی نسبت لوله کشی طاقت فرسای و جانکاه گالوانیزه و جوشکاری موجب شد که این نوع لوله های به ناگاه طرفداران زیادی پیدا کند .

در این زمان شرکت گیتی پسند که شرکت مادر لوله و اتصالات آذین لوله سپاهان است شروع به تولید انبوه و اعطای نمایندگی های قوی در سراسر تهران و ایران کرده و با دوراندیشی ویژه , قیمت بسیار کمتری نسبت با مابقی رقبا برای محصولات خود در نظر گرفت . لیست قیمت آذین نسبت به سایر رقبا به اندازه ای بود که به تدریج تعیین کننده معیار افزایش و کاهش قیمتهای این محصولات شد .

در حدود ۲۵ سالی که از ورود لوله آذین به بازار گذشته , این شرکت توانسته هم در بحث توزیع مناسب و دپوی متناسب با تقاضا را حفط کرده و هم در بخش تولید با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و آزمایشگاه مدرن کیفیت تولیدات خود را به روز کند و استاندارد ملی ایران و سایر گواهینامه های سیستم تولید و کیفیت را اخذ کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button