لوله کشی پکیج

لوله آذین چیست
21/07/08
آموزش لوله کشی پلیکا ساختمان
21/07/21

لوله کشی پکیج

لوله کشی پکیج

به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد پکیج شوفاژ , این روزها اجرای لوله کشی پکیج هم در  ساختمان های در حال ساخت و هم در ساختمان های در حال بازسازی  و تبدیل انواع لوله کشی موجود به لوله کشی پکیج , بسیار رایج شده است .

رواج نصب پکیج شوفاژ دیواری نسبت به انواع زمینی یا مخزنی به دلیل قیمت مناسب و تعمیرات آسان تر بیشتر بوده و به همین جهت در اجرای لوله کشی پکیج معمولا اندازه لوله های مورد استفاده تا حد زیادی تقلیل پیدا میکند . اضافه بر اینکه کاهش طول مسیر از پکیج تا رادیاتور و شیرالات موجب میشود که دمای سیستم  کاهش پیدا کرده و به همین جهت موجب کم شدن مصرف انرژی و افزایش طول عمر لوله ها میشود .

جدا از تعیین انواع لوله کشی , پکیج دارای یک لوله ورودی آب اصلی , یک لوله گاز , یک لوله دودکش , یک لوله خروجی آب گرم تولیدی و دو عدد لوله رفت و برگشت شوفاژ برای سیستم گرمایشی میباشد . خروجی لوله دودکش پکیج معمولا سایز ۱۰ یا ۱۲ بسته به مدل پکیج است . قطر لوله گاز پکیج ۳/۴ یا ۱ اینچ بوده و قطر لوله آب مصرفی ورودی ۲۰ , ۲۵ و به ندرت ۳۲ میباشد . لوله خروجی پکیج هم چه برای آب گرم مصرفی و چه برای شوفاژ عموما از قطر ۳/۴ یا ۲۵ و در برخی پکیجهای بزرگ از قطر ۳۲ یا ۱ اینچ استفاده میشود .

لوله کشی پکیج با لوله پلاستیکی و لوله پنج لایه نیز از رایج ترین متریال مورد استفاده در ایران هستند . برای این نوع لوله کشی نیز طراحی و وجود نقشه و اجرای آن بر اساس پلان استاندارد  میتواند یک مزیت محسوب شود . برای آشنایی با موارد دیگر و صفر تا صد لوله کشی پکیج ادامه مقاله را مطالعه کنید .

لوله کشی پکیجصفر تا صد لوله کشی پکیج

از دلایل متداول شدن استفاده از پکیج میتوان به  استقلال پکیج و مشخص بودن هزینه ها و دسترسی آسان به تنظیمات و تعمیرات احتمالی اشاره کرد .

برای لوله کشی پکیج در ساختمانهای نوساز و در حال بازسازی دو شیوه کلکتوری و انشعابی وجود دارد که در لوله کشی کلکتوری یک کلکتور ترجیحا در مجاورت پکیج داخل یک باکس بنام جعبه کلکتور تعبیه شده و برای کنترل و قطع و وصل کردن رادیاتور یا گرمایش کف هر بخش میتوان از آن استفاده نمود.

افزایش طول لوله کشی و جذف لوله انشعاب اصلی باعث میشود که میزان لوله های مصرف شده این روش تاحد زیادی گرانتر از شیوه انشعابی تمام میشود .  البته در روش کلکتوری به دلیل حذف سراهی و زانوهای مسیر لوله کشی ممکن است هزینه خرید اتصالات را کاهش دهد , اما به دلیل گران بودن کلکتور , جعبه کلکتور , شیر کلکتوری در نهایت ممکن است حدود ۵۰ درصد هزینه خرید لوله و اتصالات افزایش پیدا کند .

لوله کشی پکیج در سیستم گرمایشی و حتی آب سرد و گرم مصرفی به شیوه کلکتوری  را میشود بهترین نوع لوله کشی در حال حاضر عنوان کرد, چرا که در این روش هیچ اتصالاتی مانند سراهی یا زانو در طول مسیر لوله کشی  مصرف نشده و احتمال نشتی از اتصال به صفر میرسد و با لوله کشی پلیمری هم بعید است که لوله های زیرکار دچار ترکیدگی یا خراب شوند.

قیمت لوله کشی پکیج 

برای آشنایی بیشتر با قیمت لوله کشی ساختمان روی لینک کلیک کنید . واضح است که با نوسانات قیمت لوله اتصالات شاهد بالا و پایین شدن نسبی لوله کشی پکیج نیز خواهیم بود . از این رو نمیتوان روی رقمی معین برای قیمت این نوع لوله کشی تاکیدی داشت و معمولا بازدید از محل و استعلام قیمت روز معتبر میباشد .

لوله کشی پکیج با لوله سفید

طرز لوله کشی پکیج دیواری

همانطور که ذکر شد لوله کشی پکیج دیواری و زمینی به دو روش کلکتوری و انشعابی انجام میشود .

لوله کشی انشعابی شیوه قدیمی و کم هزینه است که انشعابات سیستم شوفاژ درهر نقطه با سراهی و تغییر مسیر با زانو انجام میگردد و این نوع منشعب شدن احتمال نشتی و خرابی را در سیستم لوله کشی پکیج بالا میبرد.

پكيج شوفاژ یک سیستم تولید کننده آب گرم و گرمایش محیطی است  كه آب گرم مورد نياز براي تأمين گرمايش فضا و آب گرم مصرفی، توسط پخش کننده هایی مانند رادیاتور  يا گرمايش ازكف و تولید آب گرم مصرفی جهت مصارف عمومی از قبيل شستشو، استحمام و غيره را فراهم مينمايد.

پکیجها به دو دسته کلی فن دار و بدون فن تقسیم بندی میشوند که گونه بدون فن قاعدتا قطر لوله دودکش بیشتر از نوع فندار پکیج است.

قدرت پکیجها نیز از نظر گرمایشی  با هم متفاوت هستند. برخی پکیجها به دلیل قدرت بالا به گرمایش و آبگرم مصرفی دارای دو مبدل میباشند که یکی از مبدلها ویژه سیستم گرمایش و یکی از مبدلها فقط برای تولید آب گرم مصرفی میباشند و در فصول گرم مبدل گرمایش از مدار خارج میشود .

نوع دیگر از پکیج  که بنام پکیج چگالشی یا سه مبدله مرسوم است , که در این نوع پکیج انرژی دود حاصل از احتراق دو مبدل دیگر موجب گرم شدن در مبدل سوم میشود. پکیجهای از لحاظ تنظیمات به دو گروه آنالوگ و دیجیتال دسته بندی میشوند.

لوله کشی پکیج زیر کار

جهت آماده سازی برای نصب پکیج بغیر از لوله کشی آب و شوفاژ بایستی تمهیداتی مهیا تا هنگام نصب با مشکل روبرو نشویم . از لحاظ سایز دودکش نیز بستگی به این دارد که پکیج فن دار باشد یا بدون فن . معمولا در پکیج های فن دار قطر دودکش کمتر از پکیج های بدون فن در نظر گرفته میشود .

زیربنا و مساحت ساختمان  ، آیا ظرفیت پکیج با محل مورد نظر همخوانی دارد. توانایی تأمین آب گرم مصرفی، آیا آب گرم مصرفی پکیج پاسخ گوی متناسب با تعداد اشخاص و نوع مصرف در محل میباشد .

آیا محل مناسب پکیج برای نصب و جای گذاری پکیج وجود دارد.

لوله کشی شوفاژ و سیستم گرمایشی و لوله کشی آب مصرفی , نصب تمام شیرآلات 

لوله کشی گاز با سایز مناسب و وجود گاز در لوله ها

سيم كشي ساختمان و نصب پریز با ارت .

جهت مشاوره با کارشناس تاسیسات با فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button