نحوه روغن کاری کارتریج شیر اهرمی

قیمت هر شاخه لوله سفید آب
24/04/09

نحوه روغن کاری کارتریج شیر اهرمی

نحوه روغن کاری کارتریج شیر اهرمی

برای آموزش نحوه روغن کاری کارتریج شیر اهرمی نخست باید یاد بگیریم که کدام نوع از کارتریج ها قابل روغن کاری بوده و بهتر بگوییم, ارزش روغن کاری دارد. 

کارتریج یا مغزی شیر اهرمی یک قطعه پلاستیکی یا ترکیبی از پلاستیک و فلزی بوده که انواع مختلفی از جمله کارتریج شیر تکی و کارتریج شیر مخلوط دارند. البته خود این نوع کارتریج ها نیز بر اساس قطر و اندازه به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی میشوند. رایج ترین نوع کارتریج در ایران کارتریج های 40 میلیمتری بوده که در اکثر شیرآلات معمولی استفاده میشوند. در ایران کارتریج شیر اهرمی تولید نمیشود و بیشتر کارتریج های استفاده شده در شیرآلات ایرانی, کارتریج های چینی و بعضا اروپایی هستند.

قیمت هر شاخه لوله سفید آب

کارتریج های مورد استفاده در شیرآلات معمولی ارزان قیمت, قیمت ارزانی داشته و ارزش روغن کاری ندارند, پس بنابراین در صورت خرابی یا سفت شدن کارتریج شیرآلات ایرانی بهتر است که کارتریج شیر را عوض کنید. اما به دلیل گران قیمت و نایاب بودن کارتریج برخی از شیرآلات اهرمی میتوان برای افزایش طول عمر و بهبود کیفیت , روغن کاری این نوع مغزی ها را در دستور کار قرار داد.

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب

نحوه روعن کاری کارتریج شیر اهرمی

نحوه روغن کاری کارتریج شیر اهرمی اروپایی

کارتریج شیرآلات گروهه, هانس گروهه, شل, آرمانی, برند Moen , برند Pfister, برند  Danze, آمریکن استاندارد American standard, برند Delta, برند Kohler, برند Fir italia از جمله کارتریج هایی هستند که ممکن است با روغن کاری بهتر کار کنند. هر چند که این نوع شیرآلات کمتر خراب شده و به روغن کاری نیاز دارند, اما ممکن است به دلیل رسوبات موجود در آب مصرفی گهگاهی به روغن کاری نیاز داشته باشند.

برای روغن کاری کارتریج شیر اهرمی این برندها بعد از قطع کردن لوله کشی آب یا شیر پیسوارها , دسته شیر اهرمی را باز کرده و بعد از جدا کردن قالپاق و مهره کارتریج, کارتریج را در آورده و از روزنه بخش قوقانی آنها, مقدار کمی روغن در حد چند قطره به داخل منفذ کارتریج میریزیم. در برخی از شیرآلات ممکن است نیازی به جدا کردن کاتریج نیاز نداشته باشیم و با باز کردن اهرم شیر این کار انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button