قیمت لوله آب سرد و گرم

قیمت لوله کشی ساختمان نرخنامه اتحادیه
21/06/10
لیست قیمت لوله گاز ۶ متری و جدول وزن
21/06/24

قیمت لوله آب سرد و گرم

قیمت لوله آب سرد و گرم

در این مقاله به بررسی انواع قیمت آب سرد و گرم میپردازیم . امیدورایم مطالعه این نوشته در انتخاب شما برای اجرا و خرید لوله و اتصالات سودمند واقع شود .

با توجه به اینکه در حال حاضر انواع لوله های پلیمری و فلزی با برندهای مختلف در بازار وجود دارد , شاید شما در انتخاب یک لوله مناسب برای اجرای لوله کشی آب دچار کمی دودلی و شبه شوید . از این رو ما در اینجا با موشکافی انواع لوله های مناسب و قیمت لوله آب سرد و گرم سعی کرده ایم که شما را با توجه به بودجه راهنمایی کنیم .

به طور کلی برای لوله کشی آب سرد و گرم میتوان از لوله های تک لایه پلی پروپیلن , پنج لایه و سه لایه فویل دار یا کامپوزیت , لوله های تک لایه پکس و لوله اتصالات گالوانیزه استفاده کرد . هرچند که در حال حاضر جز در موارد خاصی از لوله کشی فولادی سفید استفاده نمیشود , اما به دلیل کارکردهای منحصر به فرد در برخی موارد از لوله کشی های پلیمری بسیار کاربردی تر هستند .

اهمیت قیمت لوله آب سرد و گرم از آن جهت است که میتواند بر هزینه نهایی قیمت لوله کشی ساختمان تاثیر مستقیم بگذارد , از این رو در برخی موارد به ویژه در پروژه های انبوه سازی کاهش چند درصدی هزینه خرید لوله آب سرد و گرم باعث میشود که تا چند میلیون تومان صرفه جویی داشته باشد و در کنار کاهش هزینه خرید اجناس احتمالا دستمزد لوله کشی را نیز کمی متعادل کنید .

قیمت لوله آب سرد و گرم

قیمت لوله آب سرد و گرم تک لایه

قیمت لوله و اتصالات تک لایه نسبت به سایر انواع لوله کشی در حال حاضر مقرون به صرفه ترین لوله کشی  محسوب میشود . قیمت نسبتا ارزان لوله اتصالات سفید و سبز پلاستیکی در کنار کیفیت راضی کننده آنها باعث شده است که برندهای مختلفی مانند لوله آذین , یزد بسپار , سپاهان , نیک بسپار اقدام به تولید انبوه این نوع محصولات کنند . در کنار گسترش کمی و افزایش تعداد تولیدکننده های لوله های پلی پروپلین با پیشرفتهایی که در زمینه تولید گرانول و کنترل کیفیت تولید لوله و اتصالات پلاستیکی انجام شد , باعث افزایش کفیفت این لوله اتصالات و دریافت نشان استاندارد ملی ایران گشت . مقاومت نسبی این لوله های در برابر سرما و گرما و فشارهای فیزیکی و قیمت مناسب آنها باعث شده است که در حال حاضر پرمصرفترین لوله اتصالات در ساختمان باشند .

قیمت لوله آب سرد و گرم پلاستیکی سایز ۲۰ در حال حاضر بسته به نوع برند از متری ۱۲ هزار تومان تا ۱۶ هزار تومان متغیر است . هر زانو , بوشن , یا سراهی پلاستیکی نیز از حدود ۳ تا ۵ هزار تومان به فروش میرسد . زانوی یا بوشن های یکسر دنده که فلز برنج در آنها بکار رفته نیز از حدود ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان بسته به نوع دنده بیرون یا داخل دنده قیمت دارند . با افزایش سایز هم قیمت لوله افزایش پیدا میکند و هم اتصالات , تا جاییکه که قیمت هر متر لوله  ۶۳ در هرمتر به حدود ۲۵۰ تا ۳۲۰ هزار تومان میرسد و یک بوشن مغزی سایز ۲*۶۳ نیز در حدود ۲۵۰ تا  ۳۰۰ هزار تومان ارزش دارد .

هر شرکت تولید با توجه به قیمت های رقابتی یک لیست قیمت داشته و نمایندگی فروش آنها ممکن است تا چندین درصد روی فاکتور صادر شده بسته به حجم و میزان اجناس به خریدار درصد تخفیف قایل شوند . مسلما هرچقدر که میزان فاکتور روی لیست بیشتر باشد قدرت چانه زنی و درصد تخفیف اجناس بیشتر میشود . البته این تخفیفها برای خرید انبوه بوده و خرده فروشی تخفیف قابل ملاحظه ای ندارد .

برند و کیفیت اجناس تعیین کننده قیمت مصرف کننده آن کارخانه میباشند . اما به دلیل گستردگی فروش کارخانه آذین میتوان گفت که این شرکت توزیع کننده اصلی این کالا در کل کشور بوده و البته کارخانه یزد بسپار هم به دلیل کیفیت خوب از مارکهای معروف این نوع لوله و اتصالات میباشد و کمی قیمت بیشتری از آذین لوله سپاهان دارد .

قیمت لوله پنج لایه

لوله های پنج لایه نسبت به انواع تک لایه تفاوت چندانی نداشته و تقریبا میتوان گفت که در سایزبندی متناظر با قیمت لوله آب سرد و گرم سفید تقریبا یکسان هستند . منتهای مراتب به دلیل اینکه اتصالات لوله های پنج لایه تماما از فلز برنج و گران قیمت تر میباشند, در مجموع لوله کشی ممکن است که تا حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه خرید لوله و اتصالات بیشتر شود. علاوه بر قیمت لوله ۵ لایه, دستمزد اجرای لوله کشی پنج لایه نسبت به تک لایه برای آب سرد و وگرم بیشتر است.

در کنار این بایستی بدانید که مصرف زانو و بوشن در اجرای لوله های پنج لایه تقریبا به صفر میرسد و البته کیفیت لوله کشی در این نوع بسیار بالاتر از  لوله های تک لایه است . در لوله کشی با لوله اتصالات پنج لایه لوله ۱۶ پنج لایه دبی آب هم اندازه لوله ۲۰ تک لایه را دارد . یعنی در محاسبات لوله کشی با لوله های پنج لایه پایین ترین اندازه لوله اتصالات ۱۶ است .

قیمت لوله ۱۶ در حال حاضر حدود متری ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان یعنی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از لوله ۲۰ تک لایه است . اما قیمت اتصالات یکسر فلز تک لایه به طور متوسط ۱۸ هزار تومان و در پنج لایه جدودا ۴۵ هزار تومان یعنی چیزی حدود ۳ برابر  قیمت اتصالات . اما در مجموع و با توجه به اینکه در لوله کشی یک واحد آپارتمان بیش از نیمی از خرید لوله و اتصالات مربوط خرید لوله ها میباشد , خرید لوله اتصالات پنج لایه بسته به برند حدودا ۳۰ تا ۴۰ درصد گران تر تمام میشود .

با توجه به اینکه اتصالات لوله های پنج لایه دو نوع کوپلی و پرسی دارند , اجرای لوله های پنج لایه با اتصالات کوپلی نسبت به پرسی نیز کمی گران قیمت تر میباشند . برای آشنایی با اتصالات و لوله  های پنج لایه میتوانید با مراجعه به قیمت لوله سوپر پایپ و مقایسه با قیمت نیوپایپ به نتیجه نهایی در مورد خرید لوله های پنج لایه برسید .

لوله و اتصالات پنج لایه نیوپایپ در بین برندهای معروف مناسب ترین قیمت و لوله اتصالات سوپرپایپ گران قیمت ترین لوله های پنج لایه را دارند . البته به نظر نگارنده تفاوت چندانی از لحاظ کیفی نداشته و بیشتر استراتژی شرکتهاست که روی توزیع عمده و سود کمتر یا بالعکس باعث این تفاوت قیمتها شده است . ایزوپایپ , ایزی پایپ , بهتراشان نیز از برندهای مطرح دیگر در این بازار میباشند . لوله های پنج لایه برای گرمایش و شوفاژ هم استفاده شده و بسیار مقاوم هستند .

لوله های پکس هم نوع دیگری از لوله های تک لایه هستند که به صورت پراکنده در برخی اماکن کار شده و قیمت آنها حدودا با قیمت لوله های پنج لایه یکسان میباشد .

قیمت لوله های فویل دار

لوله های فویل دار در واقع همان لوله های تک لایه بوده که یک لایه فویل در قسمت میانی آنها اضافه شده است و از لحاظ کیفی و قیمت لوله آب سرد و گرم بین لوله های تک لایه و پنج لایه قرار دارند.

قیمت لوله UPVC

در لوله کشی آب سرد میتواند از انواع خاص لوله پلیکا به نام لوله های UPVC در برخی موارد مانند لوله کشی استخر و آبرسانی استفاده کرد. کیفیت این نوع لوله اتصالات بسیار بالا بوده بر خلاف قیمت لوله پلیکا فاضلابی بسیار گران قیمت هستند, از این رو به ندرت در لوله کشی آب سرد و گرم استفاده میشوند.

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید با کارشناسان فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور تماس حاصل کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button