فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار

لیست قیمت لوله و اتصالات مولتی پایپ
24/01/06
هزینه گرمایش از کف چگونه محاسبه میشود ؟
24/01/22

فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار

فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار

یکی از مهمترین نکات لوله کشی فاضلاب, فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار است. از آنجا که در زمان اجرای لوله کشی فاضلاب, دیوارهای سرویس بهداشتی بدون کاشی بوده و نصب کاسه توالت ایرانی و فرنگی بایستی در آینده انجام شود, بایستی پیش بینی و آماده سازی دقیقی برای نصب صحیح و استاندارد داشته باشیم. از آنجا که کاهش فاصله لوله فاضلاب از دیوار, امکان نصب کاسه سرویس بهداشتی را سلب کرده و افزایش فاصله موجب قرار گرفتن کاسه در وسط سرویس میشود, بایستی این فاصله دقیق و با حداقل تلورانس انجام شود. از این رو با توجه به ضحامت کاشی کاری و از دیوار تمام شده بایستی یک میزان مشخصی را برای فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار, هم در لوله کشی فاضلاب توالت ایرانی و هم برای نصب توالت فرنگی در نظر گرفته شود.

فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار

فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار

اندازه و مدل توالت فرنگی در تعیین فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار تا حدودی موثر است, اما در هنگام لوله کشی بایستی به شکل استاندارد این مساله انجام شود. حتی مساحت سرویس بهداشتی نیز در اندازه ها تاثیرگذار هستند, اما به دلیل اینکه در حال حاضر اغلب سرویس های بهداشتی توالت, با محدودیت فضا مواجه هستند, بایستی حدالامکان, محل نصب توالت فرنگی در مجاورت دیوار باشد. در اصطلاح فنی برای اندازه گیری فواصل لوله های تاسیساتی واژه آکس را به کار میبرند. آکس در لوله کشی به معنای فاصله مرکز دو لوله و در اینجا منظور از آکس فاصله دیوار از نقطه میانی لوله توالت فرنگی است.

اندازه میانگین و نرمال مرکز لوله فاضلاب توالت فرنگی تا کاشی دیوار بایستی حداقل 30 سانتی متر باشد. در صورتی که این فاصله کمتر شود, احتمالا برای نصب توالت فرنگی, مجبور به استفاده از بوگیرهای کج و خیلی مایل شده, که این مساله تخلیه فرنگی را ممکن است با مشکلاتی نظیر گرفتگی و تخلیه کند روبرو شویم. فاصله لوله فاضلاب توالت فرنگی از دیوار مجاور نیز در حدود 35 تا 45 سانتیمتر, فاصله لبه توالت فرنگی از درب یا دیوار روبرو حداقل 40 سانتیمتر و فاصله آکس توالت فرنگی از نزدیک ترین لوازم بهداشتی مانند لوله روشویی حداقل 50 سانتیمتر است.

معمولا صخامت دیوار را در کاشی کاری دوغابی حدود 5 تا 6 سانتیمتر و در کاشی کاری چسبی 2 تا 3 سانتیمتر در نظر میگیرند. اگر از لوله اتصالات لوله پلیکا یا پوش فیت استفاده میکنید, بایستی یک زانوی 90 درجه در انتظار نصب فرنگی بایستی تعبیه شود.

در نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی یک انشعاب با سایز 63 یا 75 نیز باستی برای نصب کفشور در نظر گرفته شود, که این کفشور معمولا در میانه سرویس بهداشتی قرار میگیرد, اما به طور کلی میتواند در هر جایی از سرویس بهداشتی تعبیه شود.

فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار

فاصله کاسه توالت از دیوار

فاصله لوله فاضلاب توالت ایرانی(سوراخ کاسه توالت ایرانی) در کمترین حالت بایستی در دیوار تمام شده 25 سانتیمتر و در بیشترین حالت بایستی 35 سانتیمتر باشد. فاصله کمتر از میزان باعث میشود که کاسه توالت ایرانی به دیوار چسبیده و در برخی موارد قابل نصب نباشد و فرد استفاده کننده از سرویس در هنگام نشست و برخاست به دیوار برخورد کند.

اندازه بیشتر از 35 سانتیمتر ازدیواری نیز موجب میشود, که کاسه فاصله زیادی از دیوار گرفته و نصب فلاش تانک با محدودیت روبرو شده و در ضمن کاسه در وسط سرویس قرار گرفته و این مورد موجب به دردسر افتادن ساکنین میشود.

فاصله لوله توالت ایرانی از دیوارهای مجاور حداقل 45 سانتیمتر و از در یا دیوار روبرویی حداقل 55 سانتیمتر است. ابعاد کاسه توالت ایرانی, نوع لوله اتصالات اعم از لوله پلیکا , پوش فیت , پلی اتیلن و چدن, تاثیری بر فاصله لوله فاضلاب توالت از دیوار ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button