قیمت لوله شوفاژ و پکیج ساختمان

فروش اینترنتی لوله پلیکا
21/09/17
لوله اتصالات upvc پیمتاش
21/09/28

قیمت لوله شوفاژ و پکیج ساختمان

قیمت لوله شوفاژ

در این نوشته به بررسی قیمت لوله شوفاژ و پکیج برای سیستم گرمایشی یک ساختمان میپردازیم . به طور کلی ۵ نوع لوله برای استفاده در مدار سیستم گرمایشی شوفاژ وجود دارد که ما ضمن بررسی قیمت انواع لوله شوفاژ و پکیج روکار و توکار به راهنمایی در مورد برندهای موجود در بازار و براورد هزینه تمام شده قیمت لوله کشی ساختمان نیز میپردازیم . 

لوله هایی که امکان اجرای لوله کشی شوفاژ و پکیج با آنها وجود دارند به شرح زیر میباشند. ۴ مورد از این نوع لوله ای از انواع لوله های پلیمری و یکی از آنها لوله فلزی هستند .

به طور تقریبی میتوان موارد زیر را از ارزانترین تا گرانترین نوع قیمت برای لوله شوفاژ دانست .

۱- لوله های تک لایه پلی پروپیلن سفید یا لوله سبز پلاستیکی با برندهای مانند لوله آذین , یزد بسپار , نیک بسپار

۲- لوله های سه لایه فویل دار یا کامپوزیت با مارکهایی مانند لوله آذین فویل دار و گلدپایپ

۳- لوله های پنج لایه PEX-AL-PEX و برندهایی مانند لوله نیوپایپ , سوپرپایپ , بهتراشان , ایزوپایپ , ایزی پایپ

۴-  لوله تک لایه پکس با برندی مانند پایپکس و سوپرپکس

۵- لوله فولادی سیاه یا لوله گاز مانیسمان و درزدار و برندهای مانند سپاهان , سپنتا , اهواز و…. که در گذشته برای لوله کشی شوفاژ از موتورخانه تا رادیاتورها استفاده میشدند و در حال حاضر بیشتر در موتورخانه و رایزر شوفاژ به کار گرفته میشوند.

از انجا که اجرای لوله کشی پکیج و رادیاتور به روشهای لوله کشی روکار , توکار , کلکتوری , گرمایش از کف , فن کویل , داکت و .. صورت میگیرید به بررسی امکان اجرا مقایسه قیمت انواع لوله شوفاژ در روشهای فوق میپردازیم .

قیمت لوله شوفاژ روکار

در برخی از منازل به دلیل ترکیدگی لوله های زیرکار و یا اقدام به نصب و راه اندازی پکیج در ساختمانهایی که فاقد لوله کشی گرمایشی هستند و به قصد کاهش هزینه های کنده کاری و بازسازی مجبور به استفاده از لوله کشی پکیج و شوفاژ روکار هستیم.

لوله های فلزی که به هیچ وجه برای لوله کشی روکار مناسب نیستند , چرا که ظاهری زمخت و ظرافت ندارند. در عین حال از لحاظ قیمت لوله شوفاژ و از نظر قیمت بسیار گران تمام میشوند . لوله های پایپکس و سوپرپکس هم برندهای شرکتی بوده که هم هزینه بالایی داشته و هم به دلیل سخت بودن دسترسی به اقلام برای خرید از طرف مجریان لوله کشی تمایلی به استفاده از آنها وجود ندارد .
از بین سه گزینه اول یعنی لوله کشی ساختمان با لوله سفید , لوله کشی با لوله های فویل دار و لوله کشی با لوله اتصالات پنج لایه میتوانیم یکی را انتخاب کنیم.

لوله های تک لایه , ۳ لایه و ۵ لایه به ترتیب گرانتر شده و از لحاظ کیفیتی نیز برای اجرای لوله کشی شوفاژ هم ظریف هستند و هم اقلام آنها برای اجرای قابل دسترس بوده و درتمام فروشگاه اتصالات فروشی های محلی نیز میتوان تهیه نمود. به خصوص لوله های تک لایه را که به دلیل قیمت مناسب آن در هر کوی و برزنی میتوان یافت .  

از لحاظ هزینه اجرایی ,  تفاوت زیادی بین این نوع لوله ها نبوده و شاید بین ۱۰ تا ۲۰ درصد اجرای لوله کشی پنج لایه دستمزد بالاتری داشته باشد . اما کیفیت لوله کشی پنج لایه به دلیل تحمل بالای آنها بسیار زیاد بوده و هم در اجرای لوله کشی روکار و هم در اجرای لوله کشی توکار شوفاژ و پکیج بهترین لوله را میتوان لوله پنچ لایه دانست .

هزینه تقریبی لوله کشی شوفاژ توکار فرق زیادی با لوله شوفاژ روکار نداشته و تغییر قیمت فقط در بخش تخریب و نوسازی محل افزایش پیدا میکند .

قیمت لوازم لوله کشی پکیج

به طور معمولی هزینه خرید لوله و لوازم لوله کشی مانند اتصالات و غیره برای یک واحد تقریبا ۱۰۰ متری به شرح زیر میباشد.

لوله تک لایه با بهترین مارک لوله سفید و لوازم لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی رادیاتور بین ۴ تا ۷ میلیون تومان

لوله ۳ لایه  کامپوزیت و اتصالات لوله کشی آب مصرفی پکیج و شوفاژ حدود ۵ تا ۸ میلیون تومان

لوله ۵ لایه که بسته به نوع و برند اتصالات بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان هزینه خرید اتصالات میشود .

هزینه های فوق برای اجرای لوله کشی انشعابی بوده و در لوله کشی کلکتوری به دلیل طول بیشتر لوله شوفاژ مصرفی و هزینه کلکتور و تجهیزات مربوطه , قیمت خرید لوله شوفاژ و لوازم افزایش پیدا میکند.

در بین برندهای معروف تک لایه , لوله آذین هم قیمت مناسبی داشته و هم کیفیتی خوبی دارد . بین برندهایی که از لحاظ قیمت لوله شوفاژ پنج لایه هم لیست قیمت نیوپایپ نسبت به دیگر برندهای بازار قیمت مناسب و کیفیتی بالایی دارد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button