جهت باز و بسته شدن شیر فلکه ساعتگرد کدام سمت است؟

جدیدترین لیست قیمت لوله درزدار سپاهان
24/02/17
قیمت لوله api سپاهان و سپنتا
24/03/08

جهت باز و بسته شدن شیر فلکه ساعتگرد کدام سمت است؟

جهت باز و بسته شدن شیر فلکه ساعتگرد

در این مقاله راجع به جهت باز و بسته شدن شیر فلکه ساعتگرد توضیحاتی خلاصه ای خواهیم نوشت. شیرفلکه ها کاربرد مهمی در لوله کشی و تاسیسات ساختمانی و صنعتی داشته و برای کنترل شدت جریان آب و سیالات دیگر و همچنین قطع و وصل کردن آنها به کار گرفته میشوند. انواع مختلفی از شیر فلکه های مختلف بسته به نوع سیال و خطوط لوله کشی وجود دارد که جهت باز و بسته شدن همه آنها یکسان است.

سفت شدن شیر فلکه, چکه از شیر فلکه و چرخش هرز شیر فلکه از مشکلاتی هستند, که در هنگام استفاده از انواع شیر فلکه ایجاد میشوند. برای جلوگیری از تجمع رسوبات در اطراف کشو یا ساقه شیرفلکه بهتر است, هر از گاهی اقدام به باز و بسته کردن شیر فلکه ها کنیم, با اینکار رسوبات ته نشین شده در اطراف شیرفلکه ها زدوده شده و از انباشته شدن و سخت شدن آنها جلوگیری میکنیم. 

نمایندگی شیر فلکه کیز ایران

جهت باز و بسته شدن شیر فلکه ساعتگرد

جهت باز و بسته شدن شیر فلکه ساعتگرد چگونه است؟

جهت بسته شدن مسیر جریان شیر فلکه در جهت عقربه های ساعت و برای باز کردن شیر فلکه خلاف عقربه های ساعت است.

این قانون برای همه عنوان شیر فلکه ها وجود داشته و تمامی مدل های شیر فلکه, اعم از شیر فلکه های کشویی ایرانی و خارجی, شیر فلکه سوزنی, واشردار, پلاستیکی, شیر فلکه برنجی و چدنی, شیر فلکه دریچه ای, گیت والو, چاقویی و… به این ترتیب باز و بسته میشوند.

شیر فلکه سیم ایتالیا, شیر فلکه سامین, شیر فلکه کیز ایران از برندهای مشهور شیرفلکه در بازار ایران هستند.

شیر شوفاژ به کدام سمت باز میشود

در مورد شیر شوفاژ نیز قضیه به همین شکل است. شیر رادیاتور شامل شیر رفت و شیر برگشت بوده, که شیر رفت یک نوع شیر کشویی بوده که با یک سرشیر مخصوص باز و بسته میشود. اما شیر برگشت یا شیر زانوی رادیاتور یک نوع شیر خاص بوده که با یک مغزی آلن خور کنترل شده و به همین دلیل خیلی باز و بسته نمیشود.

شیر بالای رادیاتور که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد مانند شیر فلکه و دیگر انواع شیرآلات به صورت ساعتگرد بسته شده و پادساعتگرد باز میشود. قیمت شیر رادیاتور بالا از شیر رادیاتور پایین بیشتر است.

لیست قیمت لوله درزدار سپاهان

جهت باز و بسته شدن شیر فلکه گاز

البته در مورد شیر گازی به کاربردن شیر فلکه درست نیست. شیرهای گازی نوعی شیر توپی هستند که به دلیل اینکه بیشتر در لوله کشی گاز استفاده میشوند, با نام شیرگاز شناخته میشوند. 

اگر دسته شیر گازی در امتداد خود شیر و تنه شیر باشد, شیرگازی باز بوده و اگر دسته شیر گازی عمود بر تنه شیرگازی باشد, شیر در حالت سته است. شیرهای گاز به صورت ربع گرد بوده و محدوده گردش آنها 90 درجه است. در محدوده بین حالت باز و بسته بودن شیر فلکه گاز نیز وضعیت شیرگازی به صورت نیمه بسته است. 

جهت باز و بسته شدن شیر فلکه گاز

البته برخی از انواع شیر های گازی , برای آب نیز به کار میروند,که معمولا دسته آبی دارند,اما تمامی شیرهای مورد استفاده برای گاز بایستی دسته قرمز داشته و دارای مهر استاندارد باشند.

شیرهای گازی, جهت باز و بسته شدن شیر فلکه ساعتگرد نداشته و عمود بودن یا نبودن دسته شیرگازی , وضعیت آنرا مشخص میکند. شیر گازی آذر, استارکو, آهارکو, نگین,شیر گازی امین و سارا از برندهای شیر گازی در ایران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button