نکات مهم در نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

هزینه گرمایش از کف چگونه محاسبه میشود ؟
24/01/22
جدیدترین لیست قیمت لوله درزدار سپاهان
24/02/17

نکات مهم در نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

وجود یک طرح و نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی به دلیل حساسیت در عملیات اجرایی بسیار ضروری به  نظر میرسد. این روزها که استفاده از توالت فرنگی به جای توالت ایرانی بیش از پیش رایج شده  است, نحوه اجرای لوله کشی توالت فرنگی به صورت استاندارد بسیار مهم است. به همین دلیل بایستی قبل از اقدام به اجرا و یا تغییرات احتمالی یک طرح رسم کرده و نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی را بر روی کاغذ بیاورید تا بتوانید, در هنگام اجرا به راحتی آنرا انجام دهید. از آنجا که انواع مختلفی از عملیات اجرایی ساختمان های در حال ساخت, تبدیل توالت ایرانی به فرنگی, تبدیل سرویس بهداشتی روکار به توکار وجود دارد, بایستی با توجه به هدف نهایی این نقشه طراحی و اجرا شده و بهتر است برای اینکار از افراد ماهر و متخصص کمک بگیرید, چرا که لوله کشی هایی از این دست امکان اصلاح نداشته و حداکثر تا زمان پوشاندن روی توالت فرنگی امکان پذیر است.

هزینه گرمایش از کف

نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

انواع نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

همانطور که ذکر شد, نقشه های اجرایی متفاوت بستگی به شرایط حال سرویس بهداشتی دارد. در برخی موارد توالت فعلی ایرانی بوده و مالک قصد تبدیل آنرا به فرنگی دارد, بعضا توالت فرنگی یا ایرانی قرار است به توالت وال هنگ توکار تبدیل شده و بعضا هیچ نوع سرویس بهداشتی در محل وجود نداشته و قصد احداث توالت فرنگی در محل وجود دارد. 

  1. لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی ساختمان در حال ساخت
  2. تبدیل لوله کشی فاضلاب توالت ایرانی به توالت فرنگی
  3. نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی توکار وال هنگ

در همه موارد فوق سایز لوله توالت فرنگی بایستی حداقل سایز 10 یا 110 باشد.

نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی

لوله آذین

لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی ساختمان

در ساختمان و آپارتمان های در حال ساخت لوله کشی توالت فرنگی با استفاده از یک سراهی 110 از لوله رایزر اصلی انشعاب گرفته میشود. این انشعاب بایستی در کوتاه ترین متراژ لوله کشی تا محل نصب توالت فرنگی باشد و با همان لوله پلیکا , پوش فیت یا پلی اتیلن 110 در کف سرویس انجام میشود. شیب بندی ملایم به سمت رایزر اصلی بایستی مد نظر گرفته و برای نصب کفشور نیز احتمالا یک سراهی 63*110 نصب شده تا کفشور در میانه سرویس بهداشتی یا در مجاورت توالت فرنگی نصب شود.

قسمت انتهایی این لوله با یک زانوی 90 درجه تا کف بالا آمده و به صورت انتظار تا نصب توالت فرنگی قرار میگیرد. نیازی به نصب سیفون یا شترگلویی فاضلاب نبوده و بایستی از حداقل اتصالات در حدفاصل لوله اصلی تا انتهای زانویی استفاده کنیم.

نمایندگی نیوپایپ

تبدیل لوله کشی فاضلاب توالت ایرانی به توالت فرنگی

یکی از پرتقاضاترین خدمات اصلاح و بازسازی در سرویس بهداشتی تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی است. از آنجا که برای اینکار نیاز به یک سری تغییرات وجود دارد, نحوه چیدمان و رسم نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی ضروری به نظر میرسد. در چنین شرایط بایستی نخست محل نصب توالت فرنگی مشخص شود. حدالامکان بهتر است که شترگلویی لوله فاضلاب نیز حذف شده و یک لوله صاف برای نصب توالت فرنگی مهیا شود, اما در صورت امکان نیز میتوان با کمی ریسک اقدام به نصب توالت فرنگی روی شترگلویی نمود. البته وجود شترگلویی احتمال گرفتگی لوله فاضلاب را افزایش میدهد.

لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی توکار وال هنگ

برای نصب توالت فرنگی وال هنگ توکار بایستی لوله انتظار فاصلاب در دیوار تعبیه شود. فاضله تقریبی این لوله فاضلاب تقریبا 30 سانتیمتر است که با توجه به نوع استراکچر در زمان نصب بایستی دقیقا تنظیم شود.

کلام آخر:

به غیر از نحوه اجرا و نقشه لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی, لوله کشی آب ورودی پرکن توالت فرنگی, لوله کشی شیر آب سرد و گرم توالت فرنگی و فاصله توالت فرنگی از دیوار و سایز لوازم بهداشتی بایستی در هنگام اجرای لوله کشی توالت فرنگی رعایت شود. 

در کنار لوله کشی توالت فرنگی, نبایستی لوله کشی روشویی که نیاز هر سرویس بهداشتی است, فراموش شود. لوله کشی روشویی ممکن است به صورت جداگانه یا مشترک با فرنگی به یک لوله رایزر اصلی منتهی شود.

بهتر است از سپردن کار لوله کشی توالت فرنگی و سرویس بهداشتی به خصوص در بخش فاضلاب به افراد کم تجربه و ناشی خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button